13 October 2013

BBPLUS COLLAGEN ~ awet muda sokmo

Pernah dengar pasal kolegen tak??? Apa kepentingan kolagen utk kulit kita?? Terutama yang berumur 30 tahun ke atas.. kat sini Yana share sedikit info berkaitan kolagen.

Apa itu Kolagen???

Kolagen adalah salah satu protein yang menyusun tubuh manusia. Keberadaannya adalah kurang lebih mencapai 30% dari seluruh protein yang terdapat di tubuh. Dia adalah struktur organik pembangun tulang, gigi, sendi, otot, dan kulit. Serat kolagen memiliki daya tahan yang kuat terhadap tekanan. Kata kolagen sendiri berasal dari bahasa Yunani yang artinya (bersifat lekat atau menghasilkan pelekat).
Kolagen terdapat pada kornea, kanta mata, kulit, salur darah, keratin (rambut,kuku), tulang, tendon, rawan sendi, gigi, hati, tulang sum-sum, tisu, dan organ seperti buah pinggang, jantung dan sistem limfatik.

Terdapat  29 jenis kolagen namun 90% adalah dari jenis kolagen I, II, III dan 1V.



  • Kolagen I terdapat pada kulit, tendon, pembuluh darah, ligatur, organ, tulang (komponen utama tulang) dan gigi

  • Kolagen II: tulang rawan (komponen utama tulang rawan) ,mata

  • Kolagen III: reticulate (komponen utama retikuler serat). Rangkaian ini bertindak sebagai penyokong dalam tissue lembut seperti hati,jantung, tulang sumsum,arteri,kulit,usus,rahim

  • Kolagen IV: membentuk asas kepada sel membran dasar(serat yang melapisi permukaan rongga dan organ seperti buah pinggang ) kanta mata, atau endothelium yang melapisi permukaan interior pembuluh darah.


  • Kolagen V: permukaan sel, rambut dan uri.

Fungsi Kolagen

menghasilkan asid amino  penting seperti :
  • lysin,prolin dan glysin yang secara khusus diperlukan oleh tubuh untuk membina struktur tisu penyokong, dan untuk mengawal fungsi sel.
  • hydroxyprolin-memberi kekuatan dan keanjalan pada tisu penyokong dan tulang glisin -melembapan kulit.
  • alanin, prolin  dan asparagin -menstabilkan struktur,melembap, menegang dan menganjalkan  kulit   lantas mengekalkan kulit cantik serta menghalang penuaan.
  • arginin -memudahkan  tidur nyenyak, menghasilkan pola tidur.
  • mengawal metabolisme tubuh dengan mencerna secara enzimatik.
  • melindungi tulang rawan pada sendi daripada enzim dan kerosakan oksidatif .
  • menegang, menganjal dan melembapkan kulit.
  • menampung air dalam tubuh.
  • meningkatkan penyerapan kalsium.
  • menguatkan salur darah dan melancarkan pengaliran darah di bawah lapisan kulit
  • meningkatkan isyarat induksi
  • menghasilkan kualiti rambut dan kuku yang baik


Kesan Kolagen ke atas Badan

  • memelihara ketegangan dan keanjalan kulit
  • memelihara kelembapan kulit
  • menyokong baikpulih tisu dari kecederaan otot dan tulang
  • menguatkan otot dan tulang
  • membantu hati dalam proses detoksifikasi(buang toksin)
  • memelihara  kelenturan sendi
  • mengurangkan keradangan(inflammation)
  • memberi tenaga
  • membantu pola tidur
  • memulihkan penyakit saraf dengan membina semula lapisan protin pada saraf

Kesan Kekurangan Kolagen pada Badan

Penghasilan kolagen berkurangan dengan kadar 1.5% pada setiap tahun selepas usia 25 tahun.Kesan penurangannya mula dirasai lebihkurang 10 tahun kemudian. Selepas usia 45-50 tahun, badan kita akan kehilangan hampir separuh daripada kolagen yang ada. Jadi, semakin tua, semakin berkurangan kolagen dalam badan.

Oleh itu kolagen diambil sebagai makanan kesihatan untuk pelbagai penyakit seperti osteoarthritis(sakit sendi), osteoporosis, arteriosclerosis selain untuk kegunaan kosmetik dan pelembab kulit. 
Tanda-tanda Penuaan

  • kulit kusam
  • tak bermaya
  • tiada seri
  • kulit kedut dan mula kendur
  • pigmentasi kulit 
  • cepat letih dan lesu
  • sakit badan dan sendi
  • mudah lupa
  • kurang penglihatan
 
Kolagen yang diambil sebagai Suplemen Makanan
  • Kolagen ikan dihidrolisis adalah yang terulung
  • Ia dianggap satu penyelesaian yang mudah, selamat dan ideal bagi membantu merangsang pertumbuhan kolagen dalam kulit
  • Kolagen hidrolisis adalah suplemen pelbagai fungsi yang berpotensi untuk meningkatkan pengurangan pelbagai penyakit dan mengatasi masalah fizikal Ia adalah dari jenis kolagen1.
  • Berat molikul rendah daripada 1000 adalah  lebih mudah dicerna dan cepat diserap ke dalam usus berbanding dengan kolagen kompleks dari kambing,lembu atau babi seberat 400 000.
  • Menyediakan  predigested collagen  telah dicernakan dahulu dan cepat diserap.
  • Kolagen ikan  dapat mempertahankan bentuk struktur asalnya iaitu rangkaian `Triple Helix', struktur bentuk yang sama terdapat pada kolagen manusia. Ini merupakan penemuan terpenting abad ini .
  • Memperbaiki konsentrasi hydrooxyproline (HyPro).
  • Menyediakan asid amino yang penting yang sering tiada dalam pemakanan.Ia mengandungi 20 asid amino, termasuk 8 daripada 9 asid amino essential (tidak ada tryptophan).
  • Memberikan nisbah asid amino yang diperlukan untuk  pembentukan kolagen dalam badan.Menyediakan asid amino bebas dan peptida.
  • Menyediakan prolin yang secara khusus diperlukan oleh tubuh untuk membina struktur tissue, dan untuk mengekalkan fungsi sel..
  • Mengandungi arginin yang membantu tidur dan meningkatkan prestasi bersukan
  • Mengandungi asid amino yang menggalakkan tubuh untuk meningkatkan pembentukan otot.Lebih banyak otot tanpa lemak meningkatkan kadar metabolisme .Ini mencepatkan kadar pembakaran lemak .
  • Lemak yang terbakar daripada peningkatan otot tanpa lemak  diubah menjadi tenaga. Akibatnya, ramai orang merasai peningkatan tenaga sepanjang hari kerana tubuh mereka dengan cepat menggunakan lemak sebagai sumber tenaga.
  • Mengandungi glucosamin dan asid hailuronik semulajadi yang menyokong baikpulih tissue penyokong terutamanya pada sendi.
  • Menyediakan penampungan air badan dan mengoptimakan penghidratan. Kesannya melembapkan dan meningkatkan kekenyalan serta ketegangan kulit.
  • Merupakan bahan yang baik untuk pemakanan ahli sukan.Ini penting bagi olahragawan untuk memulihkan kadar protein selepas latihan.
  • Mempercepatkan process pemulihan kecederaaan
  • Meningkatkan kewaspadaan mental, kejernihan mental, konsentrasi.
  • Ia boleh membentuk dan menegangkan badan.
  • Peningkatan tahap tenaga sesuai untuk pelan penurunan berat badan.
  • Memelihara dan menguatkan rambut dan kuku.
  • Ia membantu menegang kulit dalam  melambatkan penuaan. Ia memberikan keseimbangan nitrogen positif yang penting dalam menyokong nutrisi bagi generasi usia seperti hilangnya kolagen dan kerosakan tulang rawan
  • Hati manusia juga memproses kolagen hidrolisis sebagai karbohidrat kompleks, yang mengimbangi gula dalam darah dan meningkatkan tahap tenaga.
  • Kajian klinikal awal menunjukkan pengambilan kolagen ikan pada sukatan yang betul selama 66 hari mampu memperbaiki penuaan kulit sebanyak 80%.


 Mengapa pilih BBplus Collegen??? 

BB Plus diperbuat daripada kolagen ikan yang bermutu tinggi. Kolagen ikan dikelaskan sebagai Kolagen Jenis 2, yang mempunyai struktur rantaian asid amino yang seakan-akan sama seperti yang terdapat dalam kolagen manusia. Habitat semulajadi ikan menyebabkan kolagen ikan  mempunyai kandungan Prolin dan Glisin yang cukup dalam suhu badan ikan yang rendah iaitu sama seperti kolagen manusia. Prolin dan Glisin adalah dua jenis asid amino yang penting untuk penghasilan kolagen, mengekalkan kecantikan kulit dan kesihatan rawan. Kolagen ikan ditukarkan menjadi peptida dengan menggunakan teknologi terkini untuk sumber kolagen yang kaya dan kesan penyerapan yang lebih baik. 

Bagaimana BB Plus Bertindak? 

Mod tiga tindakan:
1. Memulih  - Menggalakkan pembersihan mikro, menggantikan peptida kolagen bagi
                         rantaian kolagen yang telah rosak ataupun lemah
2. Membina - Menguatkan dan melindungi rantaian kolagen melalui proses antioksida
3. Memperbaharui -  Menggalakkan pertumbuhan dan penghasilan sel kolagen baru

Bagaimanakah dengan aksi perlindungan antioksida tambahan?
Jus blackcurrant mengandungi anthocyanin untuk melindungi kulit muka dan badan daripada sinaran UV dan radikal bebas. Ekstrak biji anggur dengan OPC (oligomeric proanthocyanidins) mengurangkan ketidakselesaan kulit serta menggalakkan penyembuhan kulit. Vitamin C dan roselle menguatkan rantaian kolagen, melindungi kolagen di dalam dermis kulit dan menggalakkan proses sintesis

Bagaimanakah BB Plus dapat meningkatkan kualiti kulit?
Serat epal dan inulin (serat diet) menggalakkan pencerahan kulit melalui proses detoksifikasi.

Bagaimanakah BB Plus dapat membantu mengurangkan ketidakselesaan penyakit sendi?
Peptida kolagen ikan adalah sumber Kolagen Jenis 2 yang baik dan merupakan komponen utama dalam rawan untuk membantu mencegah keradangan yang disebabkan oleh rheumatism and osteoarthritis.  

Keberkesanan BBplus Collegen 

BB Plus mengandungi peptida kolagen yang tinggi untuk mengganti dan membina semula rantaian kolagen yang diperlukan untuk menjadikan kulit anjal, lembab, tegang dan gebu menawan. Rasa enak campuran ekstrak blackcurrant 100% dan jus roselle berkualiti tinggi serta kolagen ikan yang tidak berbau.


7 Hasil Kulit Cantik
1. Kulit wajah berseri dan cerah
2. Kulit lebih anjal dan tegang
3. Kulit lebih halus dan gebu
4. Kulit lebih lembab
5. Kulit lebih licin serta kurang garis halus dan kedutan
6. Kulit lebih cepat sembuh dan pulih
7. Kulit kurang kesan kerosakan akibat sinaran matahari


Jantung, Diabetes dan BBplus
 
Tanpa Gula dan Kolesterol
Gula gantian semulajadi dengan Indeks Glisemik yang rendah digunakan untuk memenuhi keperluan mereka yang mempunyai masalah jantung dan diabetes.


Ramuan Utama 

08 October 2013

Perjalanan Hidup Yana bersama Top Leaders Circle

Pernah tak terpikir sampai bile nk duduk takat tuuu jerrr..??? Sampai bile nak tunggu jerr?? Tanpa ade usaha untuk berubah atau mencuba.. Seingat Yana kekuatan nk berubah tu start pada bln 6 tahun 2012..masa tu Yana cube berniaga jgk tp melibatkan pakaian n tudung.. tp disebabkan fesyen skrg kerap berubah Yana x sempat nk kejar tuk tukar design n kat situ ade kerugian sikit.. tp x per x pernah putus asa... hampir setahun ulang alik ambik stok last2 tersadai tgh jln sb masa tak sempat diluangkan.

Genap setahun... Yana jupe la mentor yg tersayang Safriza Azwani masa tu yana depressed sangat2 sb baru lps keguguran kali kedua.. Keinginan nak jaga rahim n peranakan mbuatkan Yana google cara2 nak jaga peranakan n rahim..tup2 yang kuar asyik Premium Beautiful jer... Tgk plak gmbr profile Saf yang comel berbeza sgt dgn dulu time2 blaja... Yana pun approach la die.."saf buat pe sampai gebu camtu??" Saf jawab.."minum bbplus na".. pastu sembang2 ngan Saf, Yana nekad nk buat biz ni ngan Saf.. Yang penting Saf ade sentiasa bg info n cara nk buat camne.. Saf kenalkan aku dgn Top Leaders Circle.

Rintangan nak buat biz ni memula byk sgt dr nk apply loan sampai la nk dpt produk tp Yana x pernah putus asa.. Suami Cwm Zulkifli plak sentiasa memberi sokongan n siap bawak pegi mane Yana nk...masa dpt produk sampai ke kemaman yana pegi hantar.. time kasih sayang. Then ade yang order n repeat order... Abah sentiasa tanye "Na biz ok?? aku jawab "Alhamdulillah biz berjaya..ade je order..doakan biz ana berjaya n blh membantu org lain n keluarga kita." Pada mak yana, Nayate Abas beliau la yang mendokong biz yana sambil nk merawat diabetes n darah tinggi.. Terima kasih mak n abah MD Tahar..Ana sayang mak abah dunia akhirat..

Sebulan lps tu jupe ngan Ieda Rani kebetulan kak ieda balik kampung uruskan hal keluarga.. jupe kat Masjid Terapung Kak ieda suruh aku jalan depan..Pastu kata kak ieda " Na, Kak da yakin na blh berjaya kak da nampak potensi dalam diri na". Pertemuan pertama kali dgn kak da makin menambah semangat aku utk berjaya. Penerangan ringkas tp padat membantu aku dlm mengenali biz ni..

Skrg hampir 4 bulan berkecimpung dlm biz ni alhamdulillah rezeki sentiasa ade. Yana da x runsing cam dulu..hidup lebih tenang n lancar. Biz partner pun da ade tiba masa utk yana jd mentor plak dan yana akan aplikasikan apa yg yana belajar kat biz partner plak...Yana nak jugak pegi kelas ilmu sb kat kelas tmpt sifu2 dan otai2 kongsi kejayaan tp kekangan masa masih lg menghantui.. Insyaallah lepas ni nk cuba luangkan masa..

Doakan kejayaan yana dan keberkatan hidup yana.moga rezeki yana makin bertambah..aminn ya rabbal alamin..


Keluarga kekuatan yana dan biz partner semangat yana!!!

Inilah Liyana Tahar seorang ibu, isteri, anak, banker dari Terengganu

07 October 2013

Sabun Ketiak @ Marine Essence Bar

Ade sape-sape yang tak suke warna hijau tak?? cube cek balik sekeliling kite.... Kebanyakkan warna hijau jer bile kite pandang mane2...pokok,rumput,daun.. dan warna tu mmg menenagkan hati bile rasa resah. Sampaikan "sabun" pun ade yg warna hijau... sabun hijau tu la sabun yang paling laris di pasaran sekarang ni.. Dunia social media panggil ia SABUN KETIAK @ Marine Essence Bar.

 


Epilog 

Bar Kecantikan Marine Essence dirumus khas untuk menyihatkan, melembapkan dan meremajakan kulit. Ia diperkaya dengan antioksidan dan minyak asli untuk memberikan manfaat yang terbaik untuk kulit anda.

Bar kecantikan Marine Essence memanjakan kulit anda sambil menghidratkan dan melembutkannya. Kulit terasa selembut sutera apabila disentuh.

Diinspirasi daripada bentuk organik kerang laut dengan haruman yang menawan, Bar Kecantikan Marine Essence pasti merangsang anda menggunakannya setiap hari!

Bahan Utama & Kegunaan

Garam Buluh
- Sumber kaya dengan mineral dan antioksidan untuk kulit.
- Anti-bakteria, anti-alergi, anti-keradangan.

Pheno-SFE TM (Ekstrak The Pu-erh)
- Terkenal dengan antioksidan dan sifat-sifat pemulihan untuk menghapuskan radikal bebas yang berbahaya daripada merosakkan sel-sel kulit. (Anti penuaan)
- Memperbaiki dan memperbaharui sel-sel kulit dengan menjaganya agar tetap sihat dan muda untuk masa yang lebih lama.

05 October 2013

Biovelosity Sleep Mate ~ kebaikan tersembunyi



 

Bahan utama selimut cahaya dhuha adalah Garam Laut Dalam. Memberi kesan2 yang baik n mampu merawat pelbagai penyakit seperti :-


  • strok
  • lelah
  • kerosakan saraf tunjang akibat virus
  • lumpuh akibat sakit jantung dan arthritis lutut sendi
  • celebral palsy (lumpuh saraf motor)
  • sakit tulang belakang akibat kemalangan
  • slip disc
  • kanser ovari
  • lumpuh akibat kemalangan
  • jaundis 


Keunikan yang ada pada BVSM 

1.Meningkatkan metabolism
2. Mengaktifkan fungsi-fungsi sel
3. Menggalakkan peredaran darah
4. Meningkatkan pertahanan badan dan memperbaiki sistem imun
5. Meningkatkan tahap medan tenaga
6. Menstabilkan emosi, mengurangkan tekanan dan desakan
7. Memulihkan tenaga, memperbaiki dan mengaktifkan sel dalam badan
8. Menjadikan kita lebih Bersemangat dan bertenaga
9. Meningkatkan keupayaan penyembuhan secara semula jadi
10. Mengimbangi dan mengharmonikan fungsi-fungsi fizikal
11. Melegakan kepenatan dan kesakitan
12. Merangsangkan dan menyelaraskan sistem saraf autonomik
13. Menggalakkan fungsi jantung
14. Menggalakkan tidur yang sihat dan berkualiti


SMS/WA Yana utk detail or order 0106273397

Entry Terbaru

ShakeMe Cocoa @ Air Cokelat Kurus

SHAKEME COCOA PERISA BARU? Geng Hipstur panggil Air Cekelat Kurus. Hampir setahun da rupanya ShakeMe Cocoa ni dalam pasaran Malays...