13 November 2015

Peluang tambah pendapatan dengan TLC

Sape selalu beri alasan bile peluang tambah income datang??

"Nanti dulu lah tengah bizi sekarang ni"
"Tak sempat nak jual2 barang ni..masa takde"
"Ade ke orang nak beli barang ni?"
"Lepas settle semua saya cari awak yer"
"Anak-anak kecik lagi susah nak tinggal"
"Takpe suami ada bagi duit belanja"
"Gaji bulan2 tu dah cukup"

Korang jangan hipokrit sangat boleh tak?!
Yana pernah ada dalam situasi korang sekarang ni.. memang lah bile bagi alasan tu mudah jer.. sebab mulut kita ni memang pandai bercakap.. TAPI... cuba renung sekejap

Asal tengah bulan jer duit gaji dah tinggal rm100..
Asal masuk awal bulan jer.. susu pampers anak2 dah tinggal suku..
Memula suami bagi duit belanja tengah bulan jer dah mintak tolong isi minyak kereta..
Anak2 sekolah semua nak pakai duit.. nak2 bulan depan nak daftar sekolah anak2..

Ni situasi kita sekarang ni... sampai bila nak mengaku hidup dah cukup selesa bile sampai masa masing2 tidur tangan atas kepala...

Cube perhati pasangan masing2 waktu tidur.. masa tu hargailah peluang yang allah beri untuk mula berniaga..

Yang rasa tersentap yana mintak maaf..yang mula tersedar jom mula sekarang.. takkan pernah ada masa yang sesuai untuk mulakan sesuatu yang baru..

010-6273397
www.liyanatahar.com

#notetoself
#rakyatsekarangmalumengakumiskin
#marahkerajaantakgunadirisendiriperluberubah
#semuabendenaikhargayangtaknaikgajikita
#tiap2bulanbarangnaikgajikitasetahunsekalibarunaik
#zonselesadahtakrelevan

Entry Terbaru Yana

Event SM/SSM Ogos 2017

Salam semua... Selepas beberapa hari event berlalu baru arini berkesempatan update blog. Award kali ni ada 2 orang rakan kongsi yan...