01 February 2016

Pemakanan punca keracunan

Salam Maghrib semua... Mesti korang pelikkan kenapa yana share pasal makan tapi boleh jadi RACUN pada badan..

Sebenarnya yana nak cerita pengalaman yana sendiri bile salah makan... kita selalu pikir makan yang kita makan setiap hari tu badan boleh terima dan takkan bermasalah.. tapi sebenarnya TIDAK!!

Apa yang yana makan ni mesti korang pun biasa makan kan??

BUDU
SOTONG
UDANG
SARDIN
AIR KARBONAT
KELI
PATIN

ni senarai makan yang yana biasa makan dan pernah makan... kenapa pernah makan?? sebab yana kene tinggalkan makan yang sedap marveles ni demi kesihatan...BUDU tak boleh sebab banyak gas.. Akibat salah makan yana merana sakit perut cerry berry dan muntah-muntah.. dapatlah MC 2 hari..

tapi dari segi sains doktor cakap lain...huuhuu..Doktor cakap ada cecair belakang rahim yana...mungkin kah kehamilan luar rahim?? tak dapat dipastikan lagi sehingga 2-3 minggu nanti....tunggu if yana datang bulan..

Berbalik pada salah makan... yana rawat secara alami.. muka yana jadi sembap.. yana ambik garlic dan spirulina untuk cuci perut.. sapu garam buluh untuk keluarkan toksin dan kesannya sampai cerry berry( tahan jerlah sebab dah langgar pantang makan) dan minum gulsan pati delima untuk baik pulih sistem buah pinggang yana...


Nampak jer cerewet nak jaga makan ni tapi bile sakit memang sendiri paham nak lalui hari-hari camner... letih..duk ulang alik toilet jer..

So penting sangat untuk pilih apa yang kita makan dan jaga pemakanan..



Loves sharing
Yana

Entry Terbaru Yana

Mitos pasal korset Premium Beautiful

Pernah tak buat keputusan tanpa ambil kira pengalaman sendiri? Alaaa orang putih cakap "dont judge a book by its cover"...