08 June 2016

BVSM menghilangkan rasa marah

Suatu petang yang hening

Si ayah pulang dari kerja dalam keadaan letih dan dalam pikirannya cuma ingin berehat sambil menonton tv..

Sampai dirumah..kedengaran suara riang anak-anak menyambut kepulangan si ayah.. "Yeay..yeay...yeay..yeayy abah dah balik...Abah dah balik.." jerit anak-anak usai terpandang kereta ayah memmasuki perkarangan rumah..

Si ayah menyambut anak-anak dalam senyum hambar.. "kakak pegi main ngan adik yer.. abah nak rehat kejap.." suara si ayah kedengaran.. "okay.. adik..adik jom main ngan kakak" suara anak sulung kedengaran disusuli gelak tawa si adik.

"Abang sekejap yer.. saya tengah kemas kat belakang ni" sayup terdengar suara isteri menyapa suami.. tap..tap.. bunyi tapak kaki isteri berjalan kearah suami.. "kejap lagi kita makan ye bang..saya dah siap masak"
"Nanti lah dulu.." jawab suami.

Dumm!! Gedebuk.. terkejut suami isteri terdengar bunyi jatuh yang kuat dari luar... kemudian terdengar esak tangis anak kecil.. "uaawaaa...uaawaaa... mama...mama.." Cepat-cepat si ibu menerjah keluar... terlihat si kecil terjatuh.. kelihatan benjolan kecil di dahi.. "Mama..mama..kakak tak buat..adik jatuh sendiri.." suara anak sulung terketar-ketar memberitahu situasi sebenar.. "shhh...sshhh... takpelah adik tengah lasak.. si ibu mententeramkan kedua-duanya... "Hah..kenapa tu..kakak kan abah cakap jaga adik..tengok adik.. tu kenapa sampai berbenjol dahi adik tu!! Tetiba suara si ayah yang tengah berehat memecah suasana.. terkejut anak bile terdengar suara halilintar ayahnya.. "abang..anak-anak tengah lasak.. nak buat macam mana" pujuk isteri.. "Huh awak selalu manjakan anak" dengus suami..

Lantas si suami masuk ke bilik.. niat untuk berehat terus terbantut.. "abang ni kenapa sampai menjerit macam tu kat anak-anak. Abang ade masalah ker" perlahan kedengaran suara isteri nada memujuk..
"Abang penat sangat hari ni.. baru nak berehat anak-anak pulak buat hal... letih pun tak sempat hilang lagi.."

"Istighfar bang... anak tu kan amanah Allah.. Takpelah..Abang pegi bersihkan badan dulu..solat kemudian kita makan sama-sama okay" pujuk isteri lagi..

Tak lama kemudian... seusai solat suami berbaring hingga terlelap..

"Abang..abang.. bangun.. makan dulu sayang.." kejut isteri. "Eh..abang tertido.. masyaAllah"...Lama ke abang tertido yang? Suami bangun terpinga-pinga.. "Takdelah lama.. 10 minit cam tu lah.." Senyum isteri.

"PENAT dan rasa LETIH abang dah hilang yang.. RASA BERTENAGA badan ni.. RINGAN jer tubuh abang.. padahal tadi bile letih rasa MARAH menguasai abang..kesian kakak kene marah"

"Hmmmm... abang baring atas TILAM DHUHA @ BVSM mestilah rasa lain bile bangun... segala aura negatif tu semua dah ditarik keluar.. badan abang dah dicas dengan tenaga positif. Kalau abang nak tau itulah RAHSIA badan ayang bertenaga melayan kerenah anak-anak sambil uruskan rumah." Dah lah jom kuar makan..anak-anak dah tunggu. Nanti abang pujuklah kakak..

"Beruntung abang ada ayang.. rumah tangga terjaga..anak-anak diasuh baik.. sampaikan Tilam Dhuha ayang sediakan.. Lepas ni takde dah nak marah-marah.. jiwa kacau jer abang terus peluk BVSM... hehehe.. jom makan perut dah lapar"

Tilam Dhuha sangat disyorkan kerana dapat
✔membantu mengawal emosi dengan baik
✔membantu meredakan sakit-sakit badan dan lenguh belakang
✔membantu mendapatkan tidur yang nyenyak walau 10 minit

Dapatkan 1 BVSM untuk 1 RUMAH. Wapps BVSM ke no dibawah

👇👇👇👇👇👇👇

010 627 3397
010 627 3397
010 627 3397

www.liyanatahar.com

#bvsm
#SelimutDhuha
#AlasTidur
#BVSMTerengganu

Entry Terbaru Yana

Mitos pasal korset Premium Beautiful

Pernah tak buat keputusan tanpa ambil kira pengalaman sendiri? Alaaa orang putih cakap "dont judge a book by its cover"...